5 Feluri în care să-ți iei notițe și să-ți organizezi informația din cărți și cursuri

Știm că uneori e mai greu să ții pasul cu ce se vorbește la curs, mai ales dacă profesorul nu dictează, ci are un discurs liber. În cazul în care nu ți-ai luat un reportofon sau dacă îți moare bateria în timp ce înregistrezi cele mai importante secțiuni din teorie, ne-am gândit că îți poate fi de ajutor lista noastră cu 5 moduri în care poți să notezi și să structurezi informațiile de care ai mare nevoie, mai ales în timpul examenelor.

Înainte de toate, trebuie să știi că sunt patru pași în a lua notițe corect. Nu te-ai gândit la asta, așa-i? Ei bine, se pare că poți fi super eficient/ă dacă aplici procesul acesta:

  • Scrisul notițelor 
  • Organizarea acestora 
  • Schimbul de păreri pe notițe 
  • Reflecțiile asupra lor 

Și pentru că pare foarte simplu, să trecem și la cele cinci moduri prin care să îți eficientizezi timpul de organizare și învățat din lucrurile pe care le-ai notat:

  1. Secționează-ți notițele. 
    Secționează paginile pe care vei scrie, împarte-le pe „capitole”, pregătește foile ca și cum deja ai învăța de pe ele și trebuie să subliniezi ce e mai important: o secțiune de definiții, una de chestii practice, întrebările pe care le-ai avut și răspunsurile pe care le-ai primit. Folosește simboluri ca să structurezi informațiile (te ajută și mai mult dacă ai memorie fotografică și îți poți aminti mai ușor unde și ce ți-ai notat).
  2. Încearcă scheme sau diagrame. 
    Săgeți, cercuri, triunghiuri și orice alt fel de forme geometrice te pot ajuta să simplifici conținutul și să reții ideile principale din tot ce s-a spus la curs. Mai ales dacă sunt în culori diferite, pentru că e mai fun să notezi așa.
  3. Scrie câte o propoziție pentru fiecare idee. 
    Un bullet point și o propoziție scurtă pentru o idee mai amplă fac minuni când vine vorba de învățat, pentru că te ajută să-ți amintești detaliile mai repede atâta timp cât reții esențialul. Tehnica asta te ajută și atunci câd structurezi notițele pe care le iei dintr-o carte sau atunci când citești un articol de nișă. Tested & approved!
  4. Fii atent/ă la conținut. 
    De multe ori, te ajută să notezi câteva detalii, cuvinte cheie, enumerații și să faci din notițele tale o oglindă a ceea ce e scris pe tablă, pe lângă ideile principale. Ai fi surprins/ă să vezi cât de repede poți parcurge informațiile care au un suport puțin mai detaliat. Succes garantat în sesiune.
  5. Make it fun! 
    Scrie cu pixul tău preferat, pe foi colorate, pe post-its cu desene, în caietul pe care abia l-ai luat din librărie pentru că avea o copertă mișto. E mai plăcut și cursul cu această ocazie și o să-ți facă plăcere să desenezi și câte un soare în colțul foii atunci când asculți un audio-book și îți notezi ideile principale.

Bonus trick: dă un share sau fă echipă! Vorbește dinainte cu colegii de la curs și hotărâți cine și când ia notițe, pentru ca la final să puneți conținutul la un loc și să vă consultați părerile. Așa se întăresc și prieteniile și o să fie mai ușor data viitoare când va trebui să lucrați la un proiect în grup.

Până una alta, sperăm că sesiunea a trecut cu brio și că rezultatele sunt pe măsura așteptărilor tale!
See you next time!

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *